Facebook Annonsering

FACEBOOK ANNONSERING

 

 

Norske merkevarer har vært opptatt av å samle flest mulig folk som liker Facebook-siden deres. Mange har til og med “kjøpt” seg venner/likes på Facebook. Nå innser stadig flere at man ikke når de på samme måte som før, altså uten å betale (annonsering) for det.

 

 

De fleste merkevarer som ønsker resultater gjennom Facebook må belage seg på å betale (annonsering) for eksponering og spredning.Det betyr at det er viktigere enn noen gang å skape mest mulig effekt ut av hver post, og hver krone.

 

 

7 gode råd når du skal markedsføre deg

 

  • Skriv innhold for ditt publikum, ikke deg selv. Godt innhold blir belønnet med at det sprer seg gjennom nettverket til de som liker siden din. Godt innhold er sjeldent et godt tilbud, men heller en god historie.
  • Bruk “Custom Audience”når du annonserer på Facebook. Her kan du legge inn kundedata og annonsere direkte med kundene dine, i stedet for alle andre som ikke nødvendigvis er interessert.
  • Fremhev ikke bare din egen merkevares historie, men løft frem kunder og publikum. Fortell deres historier, gjør dem til helter.
  • For hver gang du prøver å selge noe via en Facebook post, skal du ha åtte poster hvor du fokuserer på å skape engasjement og bygge relasjon.
  • Husk å alltid teste alt du gjør. Tidspunkt, dager, tekst, bilder – alt som kan testes bør testes. Men test kun en ting av gangen.
  • Ta vare på, og ha fokus på å samle mer data om ditt publikum. Ha konkurranser hvor du kan få ut epost-adresser du kan markedsføre til senere. Ha en liste over dine mest lojale Facebook-fans – overrask dem med noe hyggelig fra tid til annen.
  • Ha kun ett budskap per post, poster med flere budskap får dårligere spredning.
Del kunnskapen videre
Share FB Share Twitter Share LinkedIn Share Google+
Om Khurram Ali
Om Khurram Ali
Khurram Ali er gründer av av Digitalfjord.no. Han hjelper bedrifter, markedsjefer og oppstartselskaper med å få flere nye kunder og økt salg gjennom søkemotoroptimalisering (SEO) og konverteringsoptimalisering (CRO) med målbare og synlige resultater innen tre måneder. Søkemotoroptimalisering er ett av de mest kostnadseffektive markedsføringstiltakene som finnes. Ta kontakt med khurram@digitalfjord.no, hvis du ønsker flere besøkende og økt salg uten å bruke penger på annonsering.
Blue3

Søkemotoroptimalisering tips

Søkemotoroptimalisering tips   Alle elsker å få gode tips for hvordan rangere høyt på organiske søkeresultater på Google. Nedenfor er…

Les mer